onsdag 2 maj 2012

Njuta

I måndags var en av mina döttrar och jag på SPA mitt i stan. Det vill jag varmt rekommendera. På  Clarion Hotel på Ringvägen har de ett SPA som är väl värt ett besök. Vi hade gott om tid innan våra behandlingar så vi satt och pratade och tog ett glas rosé i solskenet i SPA avdelningens utomhus lounge. Vår utsikt var över ett litet koloniområde där det påtades för fullt i det vackra vädret. Fåglarna kvittrade och den skira grönskan så otroligt vacker! Att vi var mitt i storstan kände vi inte av alls. Vi valde båda två att göra en Sundaribehandling, där man får prova på allt från fot peeling, ryggmassage till en enormt avslappnande ansiktsbehandling.

Det som är härligt och lite annorlunda om man jämför andra SPA behandlingar är att de här erbjuder behandlingar för ansikte och kropp inspirerade av Ayurveda som är en Indisk läkekonst. Jag blir lite sugen på att senare i vår prova på någon av deras kommande behandlingar.

Som nya och med rejält laddade batterier, lämnade vi efter flera timmars kvalitets tid varandra med rosiga kinder och mjuka kroppar.

Testa du också!

4 kommentarer:

  1. Det låter underbart! Vilket skönt sätt att vårda mor-dotterrelationen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Camilla, Jaa, det var riktigt härligt och vi hann prata å sola å prata ännu mer. :)

      Btw, så kul det var att träffa dig idag!

      Radera
  2. Vad härligt!!!
    Å då såg ni ner på det fina koloniområdet som sträcker sig från Tanto längs med Årstaviken. Mina gamla promenadkvarter. Vi bodde ju på andra sidan Årstaviken innan vi flyttade hit, och promenerade gärna runt den. Skanstull - Hornstull.
    :-)
    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Saltis; Jaa! :)
      Ja, det gjorde vi, så himla mysigt! Ett område som är helt outforskat av mig. Men nu får jag nog ta och utforska promenadvägarna där.

      Kram!

      Radera