onsdag 29 februari 2012

En extra dag!

Ja, vad gör man av en sån? En dag som bara finns vart fjärde år och har fått namnet skottdagen inte extradagen eller bonusdagen. Men för mig blir det just bonusdagen. Jag har just nu en mys (läs bonus) vecka med mitt barnbarn. Just idag är hon på sin förskola i några timmar. Då ska jag utnyttja en present från hennes föräldrar, en present som jag värdesätter jättemycket. Jag ska göra en lyxig och lång fotvårdsbehandling. Perfekt inför den löparsäsong som väntar mig och som ett tack till den delen av kroppen som jag lätt glömmer bort, förutom om jag har något besvär där. Just det återkommer jag till en annan dag, när jag skriver om . Nu ska jag njuta av bonusdagen, det är ju fyra år till nästa gång.

Skrivet senare



Å, vad bidde det då av den här extradagen? Ja, än är dagen inte över men jag har förutom en riktigt skön fotvårdsbehandling hunnit köpa mig ett par sköna löparskor. Nu är det bara att inviga dem! När jag hämtade J på förskolan så gick vi ner till båthamnen. Sol, vågors kluckande och en medhavd picknick var mys. På vägen hem så såg vi de första krokusarna. Ja, våren är här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar