måndag 25 juni 2012

Att bestämma sig II

Något som i stunden kan verka helt oviktigt, kan påverka mig mentalt väldigt mycket nu och på sikt därför väljer jag idag att skriva lite mer om punkten från råd att starta upp om träningskläder.

·Ta på dig kläder som du enbart använder när du ska träna. Ett intressant perspektiv är att i början blev åtminstone inte jag så svettig att träningskläder behövdes av den anledningen. Men mentalt är det bra att befästa den nya rutinen med att ta på och av träningskläder – Jag tränar!

P1000111

Jag kan erkänna direkt att alldeles i början så var just att ta mig upp och ut ett helt projekt. Vad jag hade på mig var sekundärt. Men rätt så snart la jag till den detaljen. Jag ville ju bryta mönster, få in en ny god vana och känna att jag gjorde något som var bra för mig.

I träningskläder är det dessutom meningen att man ska svettas, de är gjorda  för det. De är sköna att ha på sig och snygga! Det fel som jag väldigt ofta gjorde i början var att jag byltade på mig alldeles för mycket eftersom jag ofta var lite småfrusen på morgonen. Den där tjocka hoodtröjan eller ännu värre, den stickade tröjan, fick jag rätt snart hänga över axlarna istället. Det var inte alls bekvämt! Så learning by doing! Jag vill svettas av rätt anledning, för att jag rörde på mig, inte på grund av för mycket kläder! Så ta en titt på termometern innan du går ut. En tunn vindjacka tycker jag är bra. Den står även emot lite lätt regn om det skulle behövas. När det är småkyligt ute som på tidig höst, då väljer jag en tunn långärmad tröja över en kortärmad och kanske en vindjacka. Det är lätt att ta av den långärmade när man är varm och den kan hänga runt midjan utan problem.  Att välja långa eller korta byxor är mer en smaksak för mig, jag fryser inte så mycket om benen. Men när det börjar bli kyligt så finns det sköna tights med fleece inuti.

Alldeles i början la jag träningskläderna vid sängen på kvällen så att jag bara hade att ta på mig dem när jag vaknade. Inte en chans att smita undan alltså, haha!

Så, på med träningskläder! Ut och rör på dig, du får igen det tusenfalt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar