måndag 2 juli 2012

Att bestämma sig III


·Kom ihåg att acceptera att det kanske tar ett tag innan du märker att något händer.
Att acceptera och inte ge upp är egentligen det viktigaste av allt när man påbörjar sin väg tillbaka. En nära vän gav mig rådet  “Att acceptera läget, inte förrän du gjort det kommer det att ske en förändring” när jag på skraltiga ben hade påbörjat min resa framåt. I min tankevärld var jag så inne i att jag ville vara framme vid målet helst igår, att jag hade svårt att acceptera att –så här är läget och jag behövde ge mig själv tid. Men jag ville ha snabba resultat…sån är jag även om jag rent logiskt förstår att det inte funkar så i “verkligheten”. En kropp med innehåll som gått ner till läge zero behöver tid, massor av tid och snälla och peppande tankar. Men också ett jäklar anamma för att inte ge upp!
Julie
Men när du börjar känna att det händer positiva saker i din kropp, då kan du klappa dig själv på axeln, le stort och kanske lägga in en högre växel.
Vad är ditt mål?

”Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.” Sinnesrobönen

2 kommentarer:

  1. Tack för de orden! Jag behöver verkligen tänka på det just nu. Att vara positiv till varje litet framsteg som man känner är jätteviktigt. Efter en sådan omfattande operation som jag varit med om ska man naturligtvis inte räkna med att vara lika pigg och frisk som vanligt.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst ikapp mig inne hos dig, så skönt att du nu är på bättringsvägen. Det gör mig så glad! Ja, ta ett steg i taget och var rädd om dig :)

      Kram!

      Radera