fredag 13 juli 2012

Past & Future

I morse gjorde jag det jag har tänkt göra rätt länge nu, jag gick iväg och tränade direkt på morgonen. Det finns massor av tid eftersom jag har semester. Jag passade på att gå omkring och göra allt som jag har längtat efter när vi har varit bortresta i min egen takt. Eftersom gymmet var rätt så tomt så kan jag gå från övning till övning utan att behöva vänta mer än för mina egna återhämtnings pauser, det är skönt! Känns som att plocka ut de godaste bitarna ur en godisskål.

Jag startade upp med rodd som uppvärmning precis som jag brukar, vanemänniska som jag är på gott och ont. Sen stående balansövning på den nya och ärtgröna balansplattan och sittandes på pilatesbollen. Vidare till min favorit, TRX där jag med hjälp av min egen kroppsvikt gör olika övningar för att att utveckla styrka, uthållighet, smidighet och balans som det står i reklamtexten för dem. De återkommer jag alltid till några gånger även om det inte alltid ingår i mitt vanliga träningsschema som jag får från min online träningscoasch Camilla.

träning

Träningen fortsatte med magövningar med boll och kettlebellklot och plankan (ojoj så tung den var idag!!) sen en ben övning med kettlebellklot för att stärka benmuskler och så hade me-er än en timme gått!

När jag nöjd med mig själv gick ut från gymmet så såg jag texten nedan, som jag bara var tvungen att fotografera av.

visdomJag har en stark känsla av att den texten precis som onsdagens “visdom i efterskott” vill säga mig något. BlinkarKanske dig med!

Ha en fin dag!

4 kommentarer:

  1. Låter onekligen jobbigt - men du är ju ung fortfarande! Har just läst om planering idag (som är vårt fredagstema) att man ska göra sånt som man tycker är besvärligt och kanske tråkigt, men som man måste göra, just meddetsamma på morgonen eftersom man har mest energi då! Det stämmer i alla fall in på dig...
    Önskar dig en skön kväll!
    Kram från Ingrid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingrid,Jaa jobbigt, men ack så skönt! När jag väl har påbörjat min träning så älskar jag det. För mig gäller verkligen att ha en bra planering för det och morgonen passar mig allra bärst, eller precis direkt efter jobbet. Annars kommer lättjan/tröttheten fram. :)

      kram!

      Radera
  2. Läste din kommentar hos Pettas där du skrev att semestern skulle gå i Långsamhetens tecken. Jag tyckte det var ett så bra uttryck, så jag blev nyfiken på dig. Har läst bakåt i din blogg och du har många bra tips, som jag faktiskt ska försöka tänka på lite mer. Hälsningar, Gunnel

    SvaraRadera
  3. Gunnel,
    Så roligt att se dig här! Välkommen! Det gör mig så glad att du inte " enbart" kikar in, utan kommenterar också. :)) Det gör det så mycket mer motiverande att skriva ännu mer.

    Smög in till dig, utan att kommentera ännu dock, jag återkommer! Såg att du har varit i Väla med barnbarnet. Då bor du inte så långt ifrån mitt barnbarn...Helsingborg?

    Ha det bra!

    SvaraRadera