måndag 16 juli 2012

Att bestämma sig V

Det här är den sista punkten under rubriken Vad vill jag? Den är kort och koncis och väldigt viktig för att hålla sig frisk, tycker jag..

-Sist men inte minst Ha roligt!

Under en lång tid innan jag ens märkte något själv, så hade jag tappat bort skrattet och glädjen. Det kan tänkas att det inte märktes utåt. Men inuti mig själv så hade jag vid upptäckten en tom känsla i magtrakten och en sorgsenhet inombords, hur kunde jag missa en för mig så viktig sak? Jag upptäckte att det var länge sedan jag kände glädje!

Att känna glädje & att  skratta känns som ett livets viktigaste ingredienser.  Att ha ett liv där skrattet och glädjen finns med även när jag är alvarlig, så vill jag ha det “alltid”. Att skratta, att känna glädje startar upp  en massa lyckohormoner i våra kroppar. Det ökar vårt helt enkelt vårt välbefinnande.

Det här gör mig glad och lite tårögd samtidigt.

Patch Adams klipp

Till det här skrattar jag så jag kiknar!

Robert Gustafsson–TonyRickardsson

Skratta för att andra skrattar, jaaa det är smittsamt, det gör jag till det här.

Time out Gunde Svan får skrattanfall

Vad skrattar du åt? Vad gör dig glad?

2 kommentarer:

  1. Att kunna skratta och se ljusglimtar i det mesta är guld värt. Mina barn och barnbarn får mig att må bra. Jag är nyfiken på det mesta och det är en stor fördel, för då hittar man alltid nåt att bli glad över. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunnel, Ja, det är verkligen guld värt att kunna se ljusglimtar och att kunna skratta! Håller med, barn och barnbarn får även mig att må riktigt bra! Även personer som med glädje och energi delar med sig av det de fylls av.

      varm sommarkram!

      Radera